Kodex spolupráce
S našimi zákazníkmi vždy jednáme férovo a na základe dlhoročných skúseností máme jasne definované zásady našej spolupráce.
V niektorých ohľadoch sme „iní“, niektorým ľuďom to môže vyhovovať, iných to môže odrádzať. Preto si, prosím, prečítajte náš kódex správania, aby ste predišli zbytočným nedorozumeniam.
Sme radi, že ste prejavili záujem o naše riešenie a veríme, že vám máme čo ponúknuť.
Snažíme sa, aby sme mali s našimi zákazníkmi vždy „jasno“ a predišli tak zbytočným komplikáciám alebo nedorozumeniam vyplývajúcim z rozdielnych predstáv o spolupráci. Na tomto mieste vám vysvetlíme niektoré špecifiká spolupráce s nami, nad ktorými sa zákazníci niekedy pozastavujú. Majú však svoje dôvody.
Za mnoho rokov, odkedy sme v roku 2006 vydali našu prvú aplikáciu, sme sa stretli a spoznali stovky zákazníkov a pre drvivú väčšinu z nich bola spolupráca veľmi prospešná a veríme, že sme sa my aj naši zákazníci vďaka nej rozrástli. Samozrejme však existujú aj výnimky a tým by sme sa chceli v budúcnosti vyhnúť. Preto považujeme za férové uviesť naše zásady vopred.
Chceme byť vašimi
rovnocennými partnermi
rovnocennými partnermi
Radi sa však poučíme a prispôsobíme naše riešenia vašim požiadavkám, ktoré majú zmysel. Koniec koncov, takto sa celý systém vyvíjal celé roky a bez podnetov od zákazníkov by nefungoval.
Požadujeme vzdialený prístup
Na plnohodnotnú spoluprácu potrebujeme vzdialený nezávislý prístup k serveru, na ktorom sú alebo majú byť nainštalované naše aplikácie. Je to preto, lebo chceme čo najpružnejšie reagovať na situácie, keď je potrebné niečo nastaviť alebo keď možno niečo nefunguje. Je pre nás nepohodlné a často aj otravné zháňať externého správcu IT, aby nás v takomto čase pustil do systému cez TeamViewer. Na druhej strane vás to môže zbytočne zdržiavať v práci a výsledkom je nespokojnosť s naším systémom – všetko sa zjednoduší na jednoduché „zase to nefungovalo“ a v tej chvíli nikto nechápe, že sme to neboli my, ale správca IT, ktorý na nás čakal, keď sa vrátil z obeda alebo bol s iným zákazníkom. Preto sa dôsledne vyhýbame spolupráci, pri ktorej nám nechcete alebo nemôžete z akéhokoľvek dôvodu poskytnúť prístup.
Na druhej strane chápeme, že nás, externú spoločnosť, púšťate k svojim cenným údajom, pristupujeme k nim veľmi zodpovedne, dôvernosť je samozrejmosťou, rešpektujeme a akceptujeme potrebu uzavrieť dohodu o mlčanlivosti (NDA) podľa vášho návrhu.
Z technického hľadiska uprednostňujeme prístup prostredníctvom protokolu RDP (Remote Desktop Protocol), ktorý môže byť obmedzený na našu verejnú IP adresu (89.248.248.217) alebo prostredníctvom akejkoľvek siete VPN (PPTP, L2TP, WireGuard, OpenVPN, …), autentifikačnej aplikácie (ProID) alebo podobnej.
Neposkytujeme zľavy
Ceny licencií sú uvedené, verejné a rovnako aj hodinová sadzba za vykonanú prácu. Našim zákazníkom účtujeme za vykonanú prácu podľa skutočnosti, či už ste malá rodinná firma alebo nadnárodná korporácia.
Máme dané podmienky poskytovania zliav, napríklad poskytujeme 50 % zľavu na licencie pri kúpe licencie, ktorá je viazaná na IČO inej, s nehnuteľnosťou súvisiacej spoločnosti. Určitou výnimkou je poskytovanie softvéru a služieb rôznym verejnoprospešným organizáciám (školy, charita, …), kde môžeme poskytnúť aj 100 % zľavu.
Nedodáváme za dotácie
Uzatvárame zmluvy o dielo
veľmi výnimočne
veľmi výnimočne
A to nikto zvonku nedokáže objektívne posúdiť, takže zmluva neprináša žiadne záväzky a povinnosti ani jednej strane, je defacto bezcenná a pre obe strany stratou času. Sú zákazníci, ktorí venujú kapacitu zodpovednému zamestnancovi, ktorý vie, ako firma funguje, má právomoc o všetkom rozhodovať a má na to čas, potom je to veľmi príjemná spolupráca, ktorá ušetrí aj veľa času a peňazí. A potom sú takí, ktorí sa ozvú, aby konali za 14 dní, nemajú čas sa snažiť, zabudnú všetko z posledného stretnutia, školia sa stále dokola a aj naši technici, ktorí sa bežne starajú o viacerých zákazníkov naraz, sa musia stále vracať k tomu istému.
Ak takýto prístup vopred vycítime, odmietneme spolupracovať, nebaví nás to a často to nikam nevedie.
Ponuky robíme férovo
Do ponuky teda zahrnieme nielen požadované riešenie, ale aj všetky ostatné súvisiace moduly, ktoré považujeme za užitočné pre vás. Ponuky teda nevytvárame „od“, ale skôr „do“. Ide predovšetkým o rámcovú ponuku, aby ste už vopred vedeli, čo je možné riešiť a aký je približný rámec nákladov. To, či nakoniec zakúpite len niektoré moduly alebo postupne všetky, určí naša spolupráca. Naším cieľom nie je predať vám niečo, čo nepotrebujete. Zároveň neradi robíme „dočasné“ riešenia, keď vieme, že to za krátky čas aj tak poriadne prerobíme.
Novým zákazníkom neponúkame
návštevy stávajících zákazníkov
návštevy stávajících zákazníkov
Naopak, ak ste naším potenciálnym zákazníkom, nežiadajte nás o umožnenie takejto návštevy. Navyše to, že naše riešenia fungujú v inej spoločnosti, nie je zárukou, že budú fungovať aj u vás. Chápeme však, že sa chcete uistiť, že spolupráca s nami nie je slepou uličkou a že má zmysel s nami pokračovať.
Nikdy si nekúpite zajaca vo vreci
Samozrejme, ak napríklad dodávame riešenie na import objednávok prijatých od rôznych zákazníkov, najprv nastavíme jednu alebo dve na vyskúšanie a ak vám fungovanie vyhovuje, aplikáciu si zakúpite a môžeme začať nastavovať ďalšie.
Ak je súčasťou výpožičky aj mobilný terminál, prosíme vás len, aby ste sa k nemu správali zdvorilo a nechali si všetky obaly pre prípad vrátenia. Nové zariadenia totiž požičiavame preto, lebo drvivá väčšina zákazníkov si ich nakoniec ponechá, čím nám ušetrí všetok čas na posielanie požičaných zariadení sem a tam.